Konser Goyang Asia Koplo Milenia Pindah Waktu dan Tempat

0


Konser musik dangdut bertajuk “Goyang Asia Koplo Milenia” akan digelar di Stadium Malawati Shah Alam, Kuala Lumpur, Malaysia pada Sabtu (30/9/2023). Tiga penyanyi NAGASWARA; Siti Badriah, Fitri Carlina dan Hesty Klepek Klepek akan jadi penampil utama.

Semula, konser tersebut dijadwalkan pada Sabtu (12/8/2023) bertempat di Bukit Kiara Bukit Kiara Equestrian Resort, Malaysia. Namun, terkait beberapa alasan penting, Pihak Mission Sight Sdn Bhd sebagai penyelenggara kemudian mengganti tanggal dan lokasi acara.

Konser Goyang Asia Koplo Milenia

“Stadium Melawati Shah Alam dipilih karena konser ini akan dijalankan secara indoor dan satu event besar akan diadakan guna mengawali konser ini di area depan stadium,” terang Jeffri Bin Yaacob mewakili Mission Sight Sdn Bhd dalam keterangan tertulis, Rabu (9/8/2023).

Selain itu, pemindahan lokasi penyelenggaraan “Goyang Asia Koplo Milenia” ke Stadium Malawati Shah Alam juga disebut Jeffri akan mempermudah akses transportasi penonton, terutama penonton asal Indonesia yang bekerja di negeri jiran itu.

“Faktor yang lebih penting dilihat adalah target market warga Indonesia yang tinggal di Malaysia dari Klang, Shah Alam, Sungai Buloh dan Petaling Jaya akan menarik mereka hadir bagi memenuhi konser ini kerana Negeri Selangor adalah Bandar Industri dan ratusan pekerja berasal dari Indonesia,” lanjut Jeffri.

Sementara, untuk line up artis dangdut di konser “Goyang Asia Koplo Milenia” adalah Amelina , Siti Badriah, Ani Mayuni, Fitri Carlina, Hesty Klepek Klepek dan Rheyna Morena. Sebagai featuring artis tampil DJ Ace dan DJ Bob Arjuna.

Bersama NAGASWARA dan artis-artisnya yang tampil, Mission Sight Sdn Bhd sempat menggelar konperensi pers di Jakarta terkait acara ini beberapa waktu lalu. Mereka berharap acara ini dapat memperkenalkan bakat dan pelapis baru dari genre dangdut.

“Di Malaysia tidak ramai artis berkembang dengan genre ini (dangdut). Jadi, kami gabungkan bintang dari kedua-dua negara, Indonesia dan Malaysia untuk menggegarkan kembali industri dengan muzik dan lagu-lagu dangdut,” ujar Riezman Khuzaimi selaku wakil pencetus acara dari Mission Sight Sdn Bhd.

Untuk penjualan tiket “Konser Goyang Asia-Koplo Milenia” di zon duduk dimulai dari harga di RM658 (VIP), RM598 (Power), RM458 (Zon A), dan RM398 (Zon B).

Sementara itu di zon berdiri pula RM358 (Zon C), RM258 (Zon D), RM158 (Zon E dan F). Atau sudah boleh dibuat di www.ticket2u.com. (A3)

Mau tau berita lainnya, baca di sini

 

 

 

 

Post a Comment

0Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !